Reklamasjon
Reklamasjoner skal meldes inn i returportalen vår. Dersom du ikke har kjøpt skoen i nettbutikken, må du ta reklamasjonen mot butikken du har kjøpt produktet ditt i.
Alpina følger reglene i forbrukerkjøpsloven og tilbyr to (2) års reklamasjonsrett på alle produkter, med mindre noe annet er markert på det enkelte produkt. Reklamasjonsretten gjelder mot produksjonsfeil eller andre mangler som kan kontrollers i produksjonsprosessen, og ved feil eller mangler skal vi reparere eller erstatte varen med ett tilsvarende produkt uten omkostninger for deg som kunde.
Følgende viktige punkter gjelder ved reklamasjon:
Reklamasjoner skal iht. Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså der hvor produktet ble solgt. Du er pliktig å fremlegge kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato, for å kunne benytte deg av reklamasjonsretten.
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten:
- Normal slitasje på fottøyet
- Fottøy som har blitt modifisert eller reparert av en tredjepart
- Feilaktig eller ekstrem bruk av fottøyet
- Mangelfullt stell eller vedlikehold
- Fottøy som har kommet i kontakt med kjemikalier, organiske- og saltvannsstoffer, eller kloakk
- Ekstreme tilfeller, kontakt med varme, eller skader påført av dyr
- Punktering av membran forårsaket av kvist, grus eller andre fremmedlegemer
Her melder du inn din reklamasjon:
Alle reklamasjoner fra privatkunder (B2C) skal meldes inn via vår returportal. Du kan kun registrere én sak av gangen, og hvis du har flere reklamasjoner må disse legges inn separat.
Er du bedriftskunde (B2B) og skal registrere en reklamasjon mottatt via butikk? Da skal saken meldes inn gjennom Ultimate Nordics reklamasjonsskjema på følgende side: https://www.ultimatenordic.com/reklamasjon